Četvrtak, 21 studenoga, 2024
GlazbaNovosti

U pulskoj katedrali praizvedba oratorijskog djela prof. Branka Okmace

Simfonijski orkestar i mješoviti zbor confido vocale & camerata e.V. iz Dorstena, iz Njemačke i Akademski mješoviti zbor Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli održali su zajedno dva koncerta, a prvo djelo u zajedničkoj izvedbi bila je praizvedba oratorijskog djela istarskog kompozitora prof. Branka Okmace – Regina Caeli za simfonijski orkestar i zbor

 Simfonijski orkestar i mješoviti zbor iz Njemačke, iz grada Dorstena, iz Njemačke, confido vocale & camerata e.V. i Mješoviti akademski pjevački zbor Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, ostvaruju međunarodnu kulturnu suradnju kroz zajedničke koncerte. 

U petak, 14. listopada 2022. zajedno su nastupili u katedrali Uznesenja Blažene Djevice Marije u Puli, a u subotu, 15. listopada u crkvi svete Eufemije u  Rovinju. Program koncerata bio je sastavljen od djela kompozitora iz tri države članice Europske unije: Italije, Njemačke i Hrvatske. Na koncertu u Puli je praizvedeno oratorijsko djelo istarskog skladatelja i profesora na Muzičkoj akademiji u Puli, Branka  Okmace – Regina Caeli za simfonijski orkestar i zbor. Praizvedbom je dirigirao doc. Art. Domeniko Briški, docent na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli te voditelj Akademskog zbora.

Koncert je nastavljen  Schubertovim Magnificat te izvedbnom  Messa di gloria e credo Gaetana Donizettija. U tom dijelu orkestrom i združenim zborom dirigirao je mo Wolfgang Endros.  Solističke dionice otpjevali su: Anette Regnitter, sopran, Edit Kienzl, alt, Johannes Jonas Mang, tenor i Cedric Bayard, bass.

„Veliko je zadovoljstvo svakome skladatelju kada mu se izvodi njegovo djelo, mislim da je to nešto najljepše što se jednom skladatelju može dogoditi. Djelo ima uskrsni tekst, teksta nema puno, skladba odiše jednim veseljem, optimizmom i nadom. Nadam se da sam ovom skladbom to uspio prenijeti publici“, rekao je prof. Okmaca u izjavi za medije neposredno nakon završetka koncerta.

Doc. Briški je tom prigodom istaknuo „zahvalnost Bogu što nam daje takve mogućnosti, zaista je On svojom Providnošću vodio cijelu organizaciju i suradnju s gostima iz Njemačke“.  Upitan o tome što za njega znači dirigirati praizvedbu tog sakralnog djela jednog renomiranog istarskog kompozitora upravo u pulskoj katedrali, naglasio je da „je djelo prof. Okmace nadahnuto Duhom Svetim. On je vjerojatno uzeo tu tematiku jer je ovaj koncert trebao biti prije dvije godine u uskrsnom vremenu. Djelo je tako profinjeno, ta solo truba na početku, to je kao jedan zov, sve je sadržano u tih par taktova trube solo. To je divno djelo, prekrasno djelo, jako povezan značaj teksta sa glazbom. Svaka praizvedba nešto znači, ali ovo je zaista jedan poseban osjećaj, pogotovo ovdje u Puli, djelo domaćeg čovjeka, vrhunskog majstora kompozicije i onda još u ovoj našoj pulskoj katedrali, jednostavno sve se je stopilo.“

Mo Wolfgang Endros je pohvalio izvanrednu suradnju s pulskom Muzičkom akademijom, „te je zato koncert i tako dobro uspio“, rekao je. Pohvalio je nadalje akustiku pulske katedrale, istaknuvši također da djelo Gaetana Donizettija dobro paše u taj prostor, čak i filigranski detalji glazbe dolaze do izražaja. Pohvalio je program večeri te je naglasio da je djelo profesora Okmace, tako himničkog karaktera, izvrsno odgovaralo početku koncerta. Nastavak je bio s mladenačkim, virtuoznim Schubertovim djelom, a večer je zaključena s grandioznim Donizettijevim djelom.

Prisutnost brojne publike dokaz je da Pula cijeni, voli i želi na svojoj kulturnoj pozornici imati kvalitetnu klasičnu sakralnu glazbu.

(G. Krizman)