Tijelovo u Puli
Moramo biti svjesni temeljne važnosti sakralnog i svetog u svome življenju vjere, naglasio je mons. Kutleša.
Misu svetkovine Tijelova i procesiju ulicama grada Pule predvodio je porečki i pulski biskup, mons. Dražen Kutleša uz koncelebraciju svećenika Pulskog dekanata, te sudjelovanjem velikog mnoštva vjernika Pule i okolice.
Gledajući obrede Velikog četvrtka kada Isus ustanovljuje sakrament Euharistije vidimo da želi vjernicima ostaviti nešto znakovito, nešto što će nam pomoći i što će biti Njegova prisutnost među nama. To je upravo taj spomen na kojem svakodnevno sudjelujemo u svetoj misi, rekao je biskup.
Prinošenje žrtava u hramovima o čemu čitamo u starozavjetnim spisima je očitovanje ljudske težnje za osjećanjem Božje prisutnosti među ljudima. Svjesni svoje ljudske ograničenosti i grešnosti znamo da ne možemo proniknuti veličinu Božjeg otajstva, pa tako i veličinu današnjeg otajstva Tijela i Krvi Kristove, pa stoga kažemo da vjerujemo, naglasio je mons. Kutleša. Čovjek, kroz sve epohe povijesti, prinosi žrtve kako bi bio opravdan, jer, napose u vrijeme starih Grka i Rimljana čovjek osjeća veliku prisutnost grijeha kojeg se nije znao osloboditi; Isus Krist nam svojom Žrtvom daje oslobođenje na kojem mi svakoga dana možemo sudjelovati i koristiti blagodati koje nam je On ostavio. Za razliku od starozavjetnog prinošenja žrtve kada se, veličinom životinje koju se žrtvovalo, simbolično prikazivalo veličinu grijeha, Krist nam ostavlja Presvetu Euharistiju i On nas preko svoje žrtve oslobađa ne samo tjelesno nego i u duhovnom smislu. Mi blagujemo njegovo Tijelo i Krv svaki put kada dolazimo na euharistiju. U današnjem sekulariziranom vremenu sve ono što je sveto smatra se zaostalim, i ljudi općenito, pa čak i vjernici gube osjećaj za sveto. Samim ulaskom u crkvu, jesmo li svjesni da je Bog ovdje prisutan? – zapitao se biskup. Kako se naklonimo, kako činimo znak križa, kako se uopće ponašamo u Božjoj prisutnosti? Euharistija, kao centar Crkve, kao centar kršćanstva danas je posebno na meti napada, jer ako se to izbaci čovjek više nema orijentira. I najveće povijesne šizme ticale su se upravo euharistije. Moramo biti svjesni temeljne važnosti sakralnog i svetog u svome življenju vjere, naglasio je mons. Kutleša.
Isus je svoju žrtvu prinio Ocu iz ljubavi i poslušnosti, i mi smo danas pozvani da tu svoju žrtvu na kojoj sudjelujemo u Svetoj misi prinesemo Bogu i da učinimo ono najviše što možemo: da budemo dobri vjernici i da svetu Euharistiju častimo i poštujemo. To napose znači da pristupamo primanju Svete Pričesti dostojno pripravljeni i ispovjeđeni, i po mogućnosti bez ikakvog grijeha, zaključio je biskup.
Nakon mise uslijedila je tradicionalna tijelovska procesija Rivom, ulicom sv. Ivana, ulicom Dubrovačke Bratovštine, te Scalierovom do župne crkve sv. Antuna Padovanskog gdje je svečanost zaključena blagoslovom sa Presvetim.
Tijekom mise i procesije pjevanje su predvodili pjevači iz više pulskih župnih zborova.
G. Krizman