Pula: Započeo molitveni hod ekumenske osmine
Biskup Kutleša predvodio prvu misu Molitvene osmine za jedinstvo kršćana u Puli
U pulskoj Katedrali Uznesenja BDM u subotu 18. siječnja 2014. započelo je obilježavanje Molitvene osmine za jedinstvo kršćana. Misno slavlje predvodio je porečki i pulski biskup mons. Dražen Kutleša, a koncelebrirali su rektor pulskog Biskupijskog misijskog sjemeništa „Redemptoris Mater“ preč. Piergiorgio De Angelis, dijecezanski povjerenik za ekumenizam p. Bernardin Filinić, generalni vikar mons. Vilim Grbac te drugi pulski svećenici i redovnici. Na početku se okupljenima obratio fra Bernardin koji je naglasio kako je ovo 12 godina održavanja tog molitvenog hoda po pulskim crkvama.
Biskup Kutleša je na početku homilije pojasnio razliku između ekumenskog pokreta koji teži ka ujedinjenju svih onih koji poznaju i priznaju Krista, i međureligijskog dijaloga koji podrazumijeva odnos sa drugim religijama, te nadodao, „unatoč mišljenjima da ekumenska težnja nije realna postoji nada i vjera da će Bog to svojom voljom i svojim višnjim promislom učiniti jer je to Njegova volja”.
Osvrćući se na Pavlovu poslanicu Korinćanima biskup je istaknuo kako je već tada bilo razdora, ne samo među kršćanima različitih naroda nego i u istom narodu ali drugog porijekla, gdje se netko želi na svoj način ostvariti, ne služeći Crkvi nego ističući nešto svoje osobno, u nekoj zajednici koja mu je bliska i preko te zajednice na poseban način želi doći do izražaja. Nabrajajući tadašnje podjele na Pavlove, Apolonove, Kefine i Kristove propovjednik je istaknuo i razloge zbog kojih se je svaka od tih zajednica smatrala povlaštenom te istaknuo da je Pavao ukorio te kršćane koji su stvarali razdor u prvoj Crkvi, pitanjem „Zar je Krist razdijeljen?“. „Na ovome primjeru vidimo da slični razdori postoje i među nama danas. I danas čovjek želi doći nekako do izražaja, želi istaknuti sebe i svoju skupinu, no upravo u današnjem evanđelju Krist nam govori kako preći preko tih razdioba i šizmi“ nastavio je biskup. Citirajući odlomak Evanđelja po Marku gdje apostoli raspravljaju o pravu prvenstva nakon Isusove smrti, unatoč činjenici da je On tu među njima, dokazuje čovjekovu težnju da bude prvi. Isus, znajući o čemu govore, prilazi im sa pedagoškim pitanjem „Što ste putem raspravljali?“, na što oni ušutješe poput djeteta koje je ulovljeno u činjenju nečeg lošeg. Ovo je pouka za sve nas. Veličina čovjeka jest u tome da uvijek postupa upravo na način da se ne zastidi pred Isusom, jer čineći tako zasigurno nećemo imati problema sa svojim duhovnim i moralnim životom, naglasio je biskup Kutleša. Isus tada izgovara kardinalni naputak ljudima za izgradnji pravednih međuljudskih odnosa i pravednog poretka, „Tko želi biti prvi, neka bude posljednji.“. Citirajući komentar mudroga Spartanca, koji ne bijaše izabran za vlast „Drago mi je da postoji 300 ljudi boljih od mene“, biskup je naglasio kako njegova veličina jest u tome da nije bio ljubomoran i zavidan i da nije želio prva mjesta. „Ovi razdori koji su se događali i koji se događaju jesu stoga jer smo previše ljudi a premalo kršćani, uvijek želimo biti prvi, osnivati nekakve udruge koje nam daju mogućnost da iskažemo nekakvo svoje prvenstvo, a Isus naglašava da je veličina upravo u služenju. Ako pogledamo i same današnje nazive, ministar primjerice znači služitelj, onaj koji služi drugima, ne onaj koji ima neke svoje posebne interese, i ne tražiti da njemu drugi služe, ne tražiti od države i od Crkve da ima neku korist, nego da on tim ustanovama daje svoje sposobnosti kako bi te ustanove napredovale. Mi trebamo biti služitelji u svojim obiteljima, u svojim crkvama, svugdje gdje živimo i djelujemo“, naglasio je biskup.
Svatko od nas ima pravo govoriti, ali taj govor podrazumijeva i odgovornost da ne bi napravio daljnje šizme, taj govor treba biti takav da ne vrijeđa drugog čovjeka nego da stvara mir i jedinstvo među ljudima, a ne da ranjava jače od mača. Ako nemaš ništa dobro reći o nekoj osobi tada nemoj govoriti, jer daleko je bolje šutjeti nego govoriti i ranjavati druge, upravo je to jedan od razloga nejedinstva i razdiobe, ponekad i radi jednog malog razdora. I najveća provalija, ili urušavanje kuće počinje sa malom pukotinom, koja se širi ako se ne sanira i s godinama postaje sve veća i veća. Upravo je tako i sa pukotinama u našem duhovnom životu, i ne samo da ostaje na čovjekovoj duši nego se širi u i obitelji i prelazi na druge i stvara jedno negativno ozračje iz kojega je teško izići. Jedino poniznost i traženje Božje volje može nas dovesti do jedinstva, a ostvarenje svojih želja ili prohtjeva neke partikularne zajednice, ako nije u skladu sa Crkvom tada nema svoj opravdani cilj. Crkva ima za cilj dovesti sve ljude do spasenja, dovesti ih Isusu Kristu; to mora biti cilj i u tom smislu trebaju djelovati svi članovi Crkve, klerici i laici, a kako najbolje služiti tome cilju pokazuje nam upravo sam Krist svojim primjerom: ljubeći sve ljude, i prijatelje i neprijatelje, a sve to u poslušnosti i svoju volju podvrći Isusu Kristu, rekao je biskup Kutleša, te zaključio „Molimo da mi vjernici katolici budemo primjer toga jedinstva, jer ako ljudi vide da mi živimo onako kako govorimo i druge ćemo privući i svi će htjeti jedinstvo s nama, ako tako ne činimo ne možemo reći da smo istinski Isusovi nasljedovatelji.“
Molitveno hod ekumenske osmine nastavlja se po drugim pulskim gradskim crkvama po slijedećem rasporedu: u nedjelju 19. siječnja u Župi Krista Spasitelja na Velom Vrhu, u ponedjeljak 20. u Župi Gospe od Mora na Stoji, u utorak 21. u Župi Sv. Josipa, u srijedu 22. u Župi Sv. Antuna, u četvrtak 23. u Župi Sv. Ivana, u petak 24. u Samostanu Sv. Franje, a 25. siječnja, o blagdanu Obraćenja Sv. Pavla, završetak molitvene osmine, proslaviti će se u župnoj crkvi Sv. Pavla misom u 18 sati koju će predvoditi fra Bernardin Filinić, biskupijski povjerenik za ekumenizam.