Adventski susret vjeroučitelja
Ovogodišnji adventski susret vjeroučitelja Porečke i Pulske biskupije održan je u Pazinskom kolegiju u subotu, 5. prosinca. Nakon uvodnog pozdrava predstojnika dijecezanskog Katehetskog vijeća vlč. Luke Pranjića, prigodno predavanje o značajkama različitih vrsta učenja održala je psihologica Irena Krajcar.
Potkrijepljeno statističkim i znanstvenim podatcima pojasnila je procese primanja novih spoznaja, s posebnim naglaskom na dinamiku učenja u ranom djetinjstvu. Dotaknuvši i neuropsihološke aspekte razvoja djeteta vrlo pristupačnim i razumljivim rječnikom upoznala je okupljene s temeljnim spoznajama razvoja neurološkog sustava kod djece, naglasivši da se do pete godine života stvori čak 50% sinapsi, neuroloških koneksija u cortexu, koje su fiziološka osnova učenja. Što se više sinapsi stvori u tim prvim godinama života to je kasnije više olakšano učenje. Pojasnila je i blagotvornost fizičke aktivnosti kod male djece upravo u cilju stvaranja novih sinapsi. Pojasnila je i proces učenja i zaboravljanja te posebno blagotvoran učinak asocijativnog učenja na duže i stabilnije održavanje naučenog. Sve je tijekom predavanja bilo potkrijepljeno i zanimljivom praktičnim primjerima, primjenjivima kod djece školskoga uzrasta, tako da su vjeroučitelji osim teoretskih spoznaja naučili i neke sugestije za konkretan rad s djecom.
Sljedeće izlaganje održao je preč. Alejandro Castillo Jimenez, ravnatelj Pazinskog kolegija. On je na početku izlaganja citirao govor koji je papa Franjo izrekao na nedavnom susretu s djelatnicima katoličkih škola, naglasivši Papinu tvrdnju da je potrebno u današnji odgoj uvesti dodir sa transcendentalnim, a ne se ograničiti samo na prenošenje znanja, katehizaciju ili prozelitizam. Školski sustav danas upućuje na imanentno a zanemaruje u potpunosti transcendentalno. Katoličke škole danas nerijetko gube izvornost i postaju elitne školske ustanove, podsjetio je papa. Ravnatelj je i kroz praktične primjere naglasio kako je svakoga učenika potrebno sagledati u kontekstu cjelovite životne situacije, i prije bilo kakvog odgojnog djelovanja sagledati sve rane nesređenih obiteljskih odnosa koje to dijete možda nosi kroz život. Ravnatelj se kratko dotaknuo i cjelovite kurikularne reforme. Temeljni problem je u nepostojanju odgojnog saveza škole i obitelji, istaknuo je. U drugom dijelu izlaganja preč. Castillo je upoznao nazočne s počecima rodne ideologije i zastrašujućim eksperimentom kojeg je dr. John Money proveo 1965. godine na jednom od dvoje blizanaca Reimer kako bi dokazao svoje postulate gender ideologije. Bruce/Brenda/ David Reimer, njegov brat Brian i roditelji skončali su tragično i to se smatra prva obitelj mučenica rodne ideologije.
Unastavku je prigodno predavanje, izlaganje temeljeno na osobnom svjedočanstvu izrekao Kazimir Berljavac, vjeroučitelj u pulskoj Gimnaziji. On se kroz osobne primjere osvrnuo na brak, obitelj, odnos sa djecom, ukratko potkrijepivši sve to sa prikladnim citatima evanđelja.
Susret je zaključen misnim slavljem koje je predvodio vlč. Pranjić.