Završeno 10. Biblijsko bdjenje u Puli
Od nedjelje, 21., do petka 26. svibnja 2017., u pulskoj crkvi sv. Franje Asiškog, održano je jubilarno deseto Biblijsko bdjenje ususret blagdanu Duhova. Ove je godine 215 čitača i čitačica naizmjence sudjelovalo u tom proglašavanju Božje riječi. Tijekom pet dana i noći, sudionici su pročitali Sveto Pismo „od korica do korica“. Neki čitači sudjelovali su po prvi puta, a mnogi su redoviti sudionici već više godina. Kao i prethodnih godina, u čitanje Biblije uključeni su bili vjernici iz svih pulskih župa, mnogi od njih ujedno su uključeni u razne pokrete, zajednice i molitvene skupine u krilu Crkve, a po prvi put su ove godine sudjelovali i brojni članovi zajednice „Bog je ljubav“ iz Poreča i Umaga. Ovo duhovno događanje ima i ekumenski značaj, jer u njemu od početka svake godine sudjeluju i pojedini pripadnici Srpske Pravoslavne Crkve i Makedonske Pravoslavne Crkve.
Nedjeljno misno slavlje početka čitanja Svetoga Pisma predvodio je gvardijan Samostana sv. Franje o. Đuro Vuradin, a glazbeno je animirala skupina „Pjevači sv. Franje“. Večernju nedjeljnu misu predvodio je o. Nikica Batista, iz istog samostana, a za glazbu se pobrinula Grupa „Oton“. Sljedećih dana Biblijskoga bdjenja sveta misa u crkvi Sv. Franje slavila se svakoga dana u 19 sati. U ponedjeljak, 22. svibnja, misu je predslavio o. Bernardin Filinić iz pulske župe sv. Ivana Krstitelja, a u utorak je predslavio duhovnik pulskog Biskupijskog misijskog sjemeništa „Redemptoris Mater“ vlč. Josip Kolega, u suslavlju s četiri svećenika istog sjemeništa i domaćinima o. Đurom i o. Nikicom, a pjevanje je predvodila skupina od tridesetak bogoslova Sjemeništa „Redemptoris Mater“. U srijedu je svetu misu predslavio vlč. Joško Listeš, župnik pulske župe Krista Spasitelja, a glazbeno je animirao zbor župe Gospe od mora.
U četvrtak, na blagdan Uzašašća Gospodinova, misu je predslavio biskup u miru mons. Ivan Milovan, uz glazbeno sudjelovanje Grupe „Oton“. Biskup je u prigodnoj homiliji, spominjući Biblijsko bdjenje, citirao riječi sv. Augustina koji je Sveto Pismo nazvao ‘Očevo pismo nama vjernicima u tuđini’, jer još, naime, nismo u pravoj domovini, a upravo nam Sveto Pismo daje pomoć u nadilaženju svih poteškoća na proputovanju ovom ‘suznom dolinom’. Sveto Pismo nam je pomoć na tome putu. Otac naš uputio nam je pismo i učinio da ono stigne do nas, kako bi u nama zapalio želju za povratkom našem domu na nebesima, citirao je biskup. Zato Crkva od svojih početaka, kad god se sabire na molitvu, sabire se i na čitanje Svetog Pisma, uvijek čita Riječ Gospodinovu, o njoj razmišlja, i pokušava u svjetlu te Riječi shvatiti što Bog želi da prakticiramo, kako da živimo u našim svagdanjim prilikama i neprilikama. Sveto Pismo Crkva čita, razmatra, i na temelju njega trajno moli. Čitati Sveto Pismo znači upoznavati Božje srce u Božjoj Riječi, ono što Bog misli, ono što Bog voli ono što nam Bog kao svojoj djeci želi najintimnije reći, to nam je predano preko Svetoga Pisma, citirao je biskup sv. Grgura Velikog. Kad god se čita Sveto Pismo, čita se Njegova Riječ, podsjetio je mons. Milovan i na zapis o Svetom Pismu u dokumentima II. vatikanskog koncila. Osim euharistijskom žrtvom na oltaru, Krist nas trajno hrani i Božjom Riječi u Svetome Pismu, pa tako Sveto pismo postaje mjesto života jer se u njemu odražavaju naša pitanja i odgovori. Kroz više od dvadeset stoljeća, ljudi svih vremena u Svetome Pismu pronalaze odgovore na svoja životna pitanja, zaključio je biskup i zazvao na Biblijsko bdjenje i na sve koji u tome sudjeluju, Božji blagoslov.
Svečano misno slavlje zahvale za ovo čašćenje Božje riječi i primljene milosti, u petak, 26. svibnja, uz mnoštvo vjernika, predslavio je p. Rozo Palić, župnik Svetišta sv. Josipa u Trstu i utemeljitelj Bratstva Trojedine Ljubavi, u suslavlju sa župnikom pulske katedralne Župe Uznesenja BDM don Rikardom Lekajem te domaćinima pulskog Samostana sv. Franje p. Đurom Vuradinom i p. Nikicom Batistom, dok je misno pjevanje predvodio slavljenički tim „Gorući plam“ iz Trsta. „Božja riječ je slava Božja, pečat Duha Svetoga u našim srcima. Mi u sebi nosimo čežnju za Bogom i Njegovim spasenjem, naglasio je u homiliji p. Rozo. Bog govori i nikada neće ušutjeti, ali mi svojom vlastitom voljom možemo se zatvoriti prema Njemu i Njegovoj riječi. Svijet se raduje površnim užitcima, radostima koje nemaju korijena, nemaju budućnosti. Zato je danas najrasprostranjenija bolest depresija, bolest duha, velika pustinja u srcima ljudi. Bog čuje, Bog uvijek čuje, ali potrebno je da najprije mi Njega čujemo, otvorimo se Njegovoj riječi, Njegovoj volji. Ali mi često želimo vršiti svoju volju, želimo Boga „prekrojiti“ po našoj mjeri. Bog nam želi darovati savršenu radost, nikad ne daje nešto površno, a mi želimo za sebe malo radosti, površnu radost. Živeći tako, povodeći se za mentalitetom ovoga svijeta koji nam nude masovni mediji, čovjek gubi svoju ukorijenjenost u Bogu. Isus je rekao Nikodemu kako samo onaj tko se rodi odozgo može vidjeti i ući u Kraljevstvo Božje. Treba doći do te potpune radosti tako da se otvorimo Božjoj riječi. Kad se hranimo Božjom riječi i Euharistijom jednostavno prepoznajemo dinamiku naših koraka i ne možemo ostati u tami, Isus nikoga ne ostavlja u tami. Kako bi bilo dobro da se otac i majka sa svojom djecom na večer, prije spavanja, zajedno pomole i pročitaju Božju riječ!, rekao je između ostaloga u propovijedi p. Rozo Palić.
Na svršetku misnog slavlja podjeljivan je pojedinačni blagoslov vjernicima koji su dolazili pred oltar sa svojim Biblijama te je pročitano desetak zapisa čitača iz Knjige svjedočanstava. U prigodi ovog jubilarnog desetogodišnjeg Biblijskoga bdjenja u Puli, na misnom slavlju bili su prisutni kao gosti bračni par Marijan i Ana Bušić te još nekoliko članova Biblijske zajednice Župe Navještenja BDM iz Velike Gorice, gdje je 2001. godine poniklo i od onda se širi ovo jedinstveno iskustvo čašćenja Božje riječi. U završnom dijelu mise, uz domaćina p. Đuru Vuradina, o vrijednostima i plodovima Biblijskoga bdjenja u životu i doživljavanju vjernika govorili su Marijan Bušić i voditelj pulskoga tima kooordinatora Biblijskoga bdjenja Ivan Dino Bedrina. Oni su između ostaloga naveli kako se u radu na realizaciji programa Biblijskoga bdjenja bolje upoznaju i povezuju angažirani katolički laici iz raznih gradskih župa te postaju svjesniji svoje uloge i svojih mogućnosti kršćanskoga svjedočenja na razini grada. Čitači u zapisima svojih svjedočanstava, koje nakon čitanja upisuju u Knjigu svjedočanstava, izražavaju duboku radost koja se događa u srcu čovjeka kada s vjerom čita Božju riječ: on se tada susreće s Gospodinom. Čitači pritom u svom iskustvu iskazuju stav i osjećaje zahvaljivanja i slavljenja Boga, impresionirani su ljepotom, snagom i dubinom Božje riječi. Ona je živa i ima snagu mijenjati nas i naše živote. Bilo je dosta slučajeva gdje čitači u svojim svjedočanstvima iznose kako su u ulomku koji su čitali dobili odgovor na neko njihovo konkretno pitanje, situaciju ili problem u tom trenutku života. Osobito je zanimljivo vidjeti kako su i djeca otvorena Božjoj riječi i s radošću je čitaju, a iznimno su dojmljivi i primjeri kada, u sakralnom prostoru crkve, Sveto Pismo zajedno obiteljski čitaju roditelji s djecom, istaknuto je u završnim zahvalama.