Subota, 16 studenoga, 2024
NovostiPastoral mladih

Uz misu mladih u Svetom Petru u Šumi kateheza o upoznavanju

U crkvi sv. Petra i Pavla ap. u Svetom Petru u Šumi održana je u subotu, 27. travnja, u večernjim satima misa mladih, uslijedila je kateheza te klanjanje pred Presvetim Oltarskim Sakramentom. Sve sadržaje vodio je o. Mate Kolak, OSPPE, a cjelovečernji je program animirao njegov subrat iz supetarskog samostana o. Vinko Vuković, OSPPE.

U homiliji se predslavitelj osvrnuo na misno evanđelje koje je stavio u širi kontekst događaja Posljednje večere. “Nakon što je učinio nebrojena čudesa: hodao po vodi, uskrisio Lazara, otvorio oči slijepcu, pretvorio vodu u vino, okupljao ljude, molio, postio, dolazi najintimniji trenutak Isusova života, a to je Posljednja večera. Redci današnjeg misnog evanđelja opisuju događaj malo nakon što je Isus opravio noge, i malo prije rekao Petru da će ga zatajiti. Apostoli su bili s njim tri godine, no sad kad dolazi najvažniji trenutak Njegovog života, odlazak na križ i Ocu, oni ostaju začuđeni”, pojasnio je propovjednik, te naglasio kako evanđelje pokazuje određenu distancu apostola od Isusa, tj. vidimo razliku između njihovih razmišljanja.

Propovjednik je, vraćajući misao na događaj Posljednje večere kao jednog intimnog čina, posvijestio da, iako je Isusa slijedila masa, i imao je sedamdesetak učenika, bližih suradnika, za ovaj događaj odabrao je njih dvanaest, dakle imao je povjerenja u njih, no na ovom događaju mnogo se toga zbilo. Ukazao na događaje koji su se zbili na Posljednjoj večeri, propovjednik je prvo istaknuo Petra koji ne želi da mu Isus pere noge, jer to je svojevrsno diranje njegove intime. „Ne znamo što je gore: što ne želi dati Isusu da mu dira intimu, ili što ne želi da Isus ostavi trag. Slijedeći korak je još gori, Isus kaže ‘jedan će me od vas izdati’. Dakle, ne neki poganin, nego netko od prisutnih. Na pitanje ‘tko je taj’, Isus odgovara ‘onaj koji umoči kruh sam mnom, a svi su jeli s njima. Slijedi dijalog s Petrom u kojem on iskazuje spremnost ići s Isusom, a on će mu ‘pijetao neće dva puta zapjevati noćas, a ti ćeš mene tri puta izdati’. No, nakon toga Isus im kaže da odlazi Ocu, a apostolima se čini prvi glas o tome. ‘Da ste upoznali mene, i Oca biste moga upoznali.’ Toliko je dugo s njima, a oni Ga ne poznaju.”

„Svi imamo probleme raznorazne, ali sve to možemo staviti sa strane i pitati: Isuse što mogu učiniti za Tebe. Jer, unatoč tome, što su što su moji planovi možda iskreni, i najobjektivniji, bitno je ono što Isus misli, govori, jer nam stalo do Njegove riječi. On traži od nas put predanja, gdje se mi želimo predati Njemu. No, na nama je da otvorimo vrata. Isus će čekati, kucati”, rekao je propovjednik.

“Za vrijeme Posljednje večere Isus daje priliku još bolje upoznati Njegovu intimu, a s druge strane vidimo da je on sve slabiji i slabiji. U prvom dijelu Ivanova Evanđelja, Isus se objavljuje svijetu čudesnim znacima, ništa mu nije problem, svi ga slušaju, sad dolazi na Posljednju večeru i kao da moli ‘dajte, barem malo mi povjerujte’, kontekstualno je interpretirao propovjednik, te nastavio „a apostoli se osjećaju kao prevareni. No, Bog kaže ‘ne moraš meni vjerovati, vjeruj djelima.’“

“Isus nas pita ‘što trebam učiniti da mi povjeruješ?  Želim za tebe nešto bolje, nešto veće, nešto hrabrije. Dao sam ti, iskoristi to. Kad ti bude trebalo više, dat ću ti još. Ali ti budi kao ja’“ rekao je propovjednik, te potaknuo prisutne „upoznajmo Ga, upoznajmo kakva je Njegova ljubav. Imamo strah, jer nije to lako prihvatiti. I mnogi sveci su plakali, bilo im je teško, ali evanđelje pred nas stavlja izazov. Dopustimo riječi Božjoj da nas oblikuje onako kako to Bog želi.“

Po završetku misnoga slavlja p. Mate Kolak je održao katehezu na temu upoznavanja, u kontekstu teologije tijela. Kroz razne životne primjere istaknuo je da je za upoznavanje, ljudi i životnih situacija, bitno iskusiti, imati osobno iskustvo, ono služi kako bi odnos bio stvarniji. Bog želi da tako i njega upoznamo. U nastavku je pojasnio psalam 139, kroz perspektivu Božje želje za interakciju s čovjekom.

Katehezu poslušajte u nastavku:

G. Krizman