Porečki i pulski ordinarij mons. dr. Dražen Kutleša misno slavlje svetkovine Uskrsa predvodio je u porečkoj bazilici.

U svetopisamskom prikazu Isusova posljednja tri dana ovozemaljskoga života vidimo mnoge likove koji su svojim djelovanjem pokazali svoju pravu narav i koje su njihove namjere, rekao je biskup na početku homilije.

Najveća nelogičnost današnjeg dana je da mi ljudi daleko lakše prihvaćamo i shvaćamo smrt i tamu nego Uskrsnuće i svjetlost. Možda nam je lakše shvatiti ono zemaljsko jer su zemlja i grob opipljivi, a svjetlost i Uskrsnuće ne možemo doživjeti svojim rukama. Biskup je istaknuo kako jedna od temeljnih poruka Uskrsa leži u pitanju koje Pilat postavlja kada mu dovode Isusa, „Što je Istina?“. To se čovjek pitao kroz cijelu povijest a pita se i danas. U ljudima oko Isusa nalazimo različite odgovore, Kajfa postupa utilitaristički – bolje da jedan čovjek umre za narod nego da cijeli narod pogine, razmišlja po logici - nije važno što je istina nego je važno što je za mene korisno; Pilat pušta na slobodu Barabu jer je to pragmatično rješenje, jer je to u praksi provedivo, svatko tumači i primjenjuje istinu kako mu odgovara. Treći skupina pak tvrdi da je istina sve ono što čovjek kaže, to nazivamo relativizmom, po tome postoji onoliko istina koliko i ljudi. Možemo reći da nikoga ne interesira objektivna istina nego je važna ona istina koja ima više odjeka u javnosti. No Istina je samo jedna, a tu je potrebno promijeniti i pitanje - “Tko je Istina?“ - Istina je Isus Krist, istaknuo je biskup Kutleša. Ljudi se u Isusu Krstu suočavaju sa svojom istinom i nalaze odgovore.

Nadalje, citirajući još jednom Pilata koji, nakon što je oslobodio Barabu, postavlja pitanje „Što učiniti s ovim Isusom?“, biskup je potaknuo okupljene da se zapitaju „Što ću ja učiniti s Isusom Kristom?“. Neki se od njega odmiču, i ne žele čuti za njega. Drugi ga poštuju na sigurnoj udaljenosti no ne žele ući s njime u dijalog jer bi se tada trebali promijeniti, no lakše im je živjeti u tami jer se ondje bolje i lakše snalaze. Treća kategorija će reći da žele biti Isusovi prijatelji, ali ne žele da im se on previše miješa u život, neka taj odnos bude nekako profesionalan, jedno poštovanje na distanci. Kršćanin treba željeti i dopustiti da Isus uđe u njegov život i promijeni ga. To uvijek označava promjenu na bolje. Podsjećajući na Isusove riječi „tko nije sa mnom protiv mene je“, biskup je podsjetio da postoje samo dvije mogućnosti, ili si na strani dobra ili si na strani zla. I indiferentnost je na strani zla jer ga ne sprječava. Svaki koji može spriječiti zlo, pa čak i preko drugoga, u različitim sustavima, odgovoran je ako se zlo čini, iako ga nije učinio osobno. Primjer toga nam je Pilat, kojeg spominjemo u Vjerovanju, htio je spasiti Isusa, ali ipak na kraju nije spriječio zlo, i zato kažemo „raspet pod Poncijem Pilatom.“ To je tako kada čovjek popusti zlu, pokrene se taj lanac koji je kasnije teško zaustaviti. Tako smo i mi odgovorni za ono zlo u kojem sudjelujemo preko drugih ljudi, istaknuo je propovjednik.

Ne mogu se činiti zla djela u ime Crkve ili u ime države jer svatko je u tome sustavu odgovoran i mora biti autorefleksan, znati koliko je doprinio da se nešto učini. Ako je netko na mjestu na kojem može spriječiti grijeh, čovjek je odgovoran ako to ne učini. Čovjek je kao kršćanin pozvan da spriječi zlo.

Danas slavimo jedan poseban dan, rekao je mons. Kutleša. Ne spominjemo se samo Krista kao jedne povijesne osobe, kao što se sjetimo Aurelija Augustina, Cezara i drugih velikana povijesti. On nije samo povijesna osoba, on je nešto sasvim drugo. On je čovjek i Bog, došao je na ovaj svijet nastojeći ga učiniti boljim. On je pokrenuo revoluciju kršćanstva koja traje već 2000 godina, podsjetio je biskup.

Isusovo Uskrsnuće čovjeka tjera da se izdigne iz materijalnog, da shvati da je materijalno prolazno. Mi to dobro znamo ali se ponašamo kao da to nije tako. Nuka nas da živimo ovaj život misleći na trenutak onoga prelaza na kojem Isus Krist veoma inzistira. To je onaj križ preko kojega je Isus zaslužio svima nama spasenje. Mi moramo biti svjesni da i u našemu životu uskrsnuće dolazi preko križa. Svaki će od nas u životu imati različitih križeva i patnji koje će nas ojačati. Moramo biti svjesni da, prihvatili ga ili ne, živimo pod svojim križem.

Isus je spomen i čin, podsjetio je nadalje biskup. Slaveći euharistiju mi se Isusa sjećamo, ali Isus je i prisutan među nama, on je Bog.

Kao glavnu poruku današnje svetkovine mons. Kutleša je naglasio da mi trebamo o Kristu ne samo puno znati o njemu već trebamo Isusa Krista upoznati. Za upoznati osobu potrebno je susresti je, popričati s njom, osjetiti osjećaje te osobe. Isus Krist vas danas poziva da ga pustite u svoje srce, da vam on postane najbolji prijatelj, jer će vas on razumjeti, i kada vas svi ostave on će biti uz vas, i kada nam je najteže njemu se obraćamo, naglasio je biskup. Kada nas i najbliži ostave Isus Krist ostaje vjeran do kraja. Mi znamo kada smo na njegovoj strani da ćemo pobijediti, jer on je pobijedio zlo, pa i mi možemo uz njegovu pomoć, zaključio je biskup zaželjevši svima sretan Uskrs i da budemo svi uvijek na strani dobra što će nas dovesti do Vječnog života.  

Prije završnog blagoslova župnik porečke katedralne župe preč. Milan Zgrablić zaželio je sretan Uskrs biskupu, nazočnim svećenicima i okupljenim vjernicima, na hrvatskom te talijanskom i njemačkom jeziku obzirom da u Poreču uskrsne blagdane provode i mnogi gosti iz tih govornih područja i redovito dolaze na misu svetkovine Uskrsa.

Misu je glazbeno popratio katedralni zbor pod ravnanjem Marija Eterovića.    

  • P1100864
  • P1100865
  • P1100866
  • P1100867
  • P1100868
  • P1100869
  • P1100870
  • P1100871
  • P1100872
  • P1100873
  • P1100874
  • P1100875
  • P1100876
  • P1100877
  • P1100878
  • P1100879
  • P1100880
  • P1100881
  • P1100882
  • P1100883
  • P1100884
  • P1100885
  • P1100886
  • P1100887
  • P1100888
  • P1100890
  • P1100891
  • P1100892
  • P1100893
  • P1100895
  • P1100896
  • P1100897
  • P1100898
  • P1100899
  • P1100900
  • P1100901
  • P1100902
  • P1100903
  • P1100904
  • P1100905
  • P1100906
  • P1100907
  • P1100908
  • P1100909
  • P1100910
  • P1100911
  • P1100912
  • P1100913
  • P1100914
  • P1100915
  • P1100916
  • P1100917
  • P1100918

 

Ove web stranice koriste kolačiće radi što boljeg iskustva posjetitelja stranice. Molimo da prije korištenja web stranice pročitate opće uvjete korištenja, uvjete zaštite osobnih podataka i Informacije o kolačićima. Klikom na poveznicu 'Zatvori' potvrđujete prihvaćanje kolačića na ovim stranicama.